Extra verlof

Extra vrij voor vakantie om buiten het drukke seizoen op vakantie te gaan of om langer bij familie in het buitenland te kunnen blijven is niet mogelijk. Bij hoge uitzondering is er voor de ouders die door hun beroep geen vrij kunnen krijgen tijdens de schoolvakanties wel een extra mogelijkheid voor verlof, maar die mogelijkheid is aan strikte regels gebonden. Deze ouders kunnen maximaal één keer per jaar voor ten hoogste tien dagen onder schooltijd vrij vragen voor hun kind(eren). Dit mag echter niet in de eerste twee weken aan het begin van een nieuw schooljaar en ook niet ieder schooljaar. U moet in dit geval een verklaring van uw werkgever overhandigen waarin staat dat u niet op enig ander moment in het schooljaar twee weken aaneengesloten met uw gezin op vakantie kunt. Een ouder die niet in loondienst is, moet kunnen aantonen dat het opnemen van twee weken vakantie in de zomer- of kerstvakantie niet mogelijk is, omdat de ouder juist dan het merendeel van het gezinsinkomen verdient. De aanvraag moet minimaal vier weken van te voren bij de schoolleiding worden ingediend. In alle andere gevallen worden aanvragen voor extra vakantieverlof niet goedgekeurd.

Heeft u toch een verlofaanvraag dan kunt u het verlofaanvraagformulier (verkrijgbaar bij de administratie) of onderstaande formulier downloaden om verlof aan te vragen. Het formulier dient volledig ingevuld bij de administratie te worden afgegeven.

Klik op onderstaand logo van de Gemeente Den Haag om meer te lezen over luxeverzuim en verlof.

U kunt hier het Aanvraagformulier extra verlof downloaden